close

嗨我是炸雞,炸雞聽歌,炸雞翻譯,但炸雞不負責河河

 

於是終於還是來到了這首,

Coldplay與The Chainsmokers合作的Something Just Like This

說真的一開始要翻的時候滿猶豫的,

因為這對乍看之下是神一般的組合,

合作起來卻沒有炸雞的期望來的高啊啊啊啊

大概是因為看到名字就抱了太高的期望吧大概大概

雖然好聽,但卻總覺得少了什麼

不過歌詞還是很可愛很溫暖,

或許有時自認為自己平凡到流湯,

但在某人眼裡,你會是最美最燦爛的星星

廢話不說了我們聽歌

 

 


Something Just Like This   我要的就是這樣的你


I've been reading books of old

我讀過許多古老的史詩


The legends and the myths

那些燦爛的傳奇與神話


Achilles and his gold

阿基里斯與他的輝煌戰績


Hercules and his gifts

海克利斯與他的天賦


Spiderman's control

蜘蛛人有他的超能力


And Batman with his fists

蝙蝠俠有他正義的雙拳


And clearly I don't see myself upon that list

而顯然的,我並不屬於任何一員

But she said, where d'you wanna go?

但她問我:「你夢想的終點在何方?」


How much you wanna risk?

「你願意冒多大的風險?」


I'm not looking for somebody

「我要的從來不是任何


With some superhuman gifts

有著特殊天賦的人」


Some superhero

「從來不是超級英雄」


Some fairytale bliss

「不是任何童話中的夢幻情節」


Just something I can turn to

「只是一位陪在我身邊的人」


Somebody I can kiss

「一個我願意親吻的人」

「I want something just like this」

「這就是我要的」


Doo-doo-doo, doo-doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo-doo


Oh, I want something just like this

「我要的就是這樣平凡的你」


Doo-doo-doo, doo-doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo-doo

Oh, I want something just like this

「這就是我想要的」


I want something just like this

「你就是我想要的」

I've been reading books of old

我讀過許多古老的史詩


The legends and the myths

那些燦爛的傳奇與神話


The testaments they told

那些聖約裡的故事


The moon and its eclipse

月的圓缺與世代的興衰


And Superman unrolls

超人在在衝向天際時

A suit before he lifts

身後總有披風飛揚


But I'm not the kind of person that it fits

但我卻從來不可能成為那樣的人

She said, where d'you wanna go?

她說:「你夢想裡的終點在何方?」


How much you wanna risk?

「你又願意為此犧牲多少?」


I'm not looking for somebody

「我想要的從來不是一位


With some superhuman gifts

與生俱來天賦異稟的人」


Some superhero

「從來不是超級英雄」


Some fairytale bliss

「也從來不是童話中的夢幻情節」


Just something I can turn to

「只是一個我可以依賴的人」


Somebody I can miss

「一個我會天天想念的人」

I want something just like this

「這就是我要的」


I want something just like this

「你就是我要的」

Oh, I want something just like this

「我要的就是這樣平凡的你」


Doo-doo-doo, doo-doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo-doo


Oh, I want something just like this

「你就是我要的那個人」


Doo-doo-doo, doo-doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo-doo

Where d'you wanna go?

你夢想中的終點在哪?


How much you wanna risk?

你又願意為此犧牲多少?


I'm not looking for somebody

我想要的從來不是一位


With some superhuman gifts

與生俱來天賦異稟的人


Some superhero

從來不是超級英雄


Some fairytale bliss

或是任何童話故事中的夢幻情節


Just something I can turn to

我要的只是一個我可以放心傾訴的人


Somebody I can kiss

一個我願意親吻的人


I want something just like this

我要的就是這個

Oh, I want something just like this

我要的就是這樣的平凡


Oh, I want something just like this

我要的就是你


Oh, I want something just like this

我要的就是你這樣的人

Oh, I want something just like this

我要的就這樣的你


我是炸雞,下次見

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    炸雞 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()